fbpx

All about Hotel, Σχετικά με τα ξενοδοχεία

Hotel sign in Groningen-Netherlands-Jonathan Davy.jpg

Η ιστοσελίδα μόνο δεν αρκεί στα ξενοδοχεία;

Συντάκτρια κειμένου Κατερίνα Γραμματικού

Η ευκολία στην κατασκευή ιστοσελίδας διέδωσε την προβολή επιχειρήσεων και ιδιωτών στον παγκόσμιο ιστό (Internet). Το web site, κάποτε καινοτόμος μορφή προώθησης και διαφήμισης, σήμερα, συνιστά κατεξοχήν εργαλείο δουλειάς στον χώρο της φιλοξενίας και ιδιαίτερα στο ανταγωνιστικό πλαίσιο των ξενοδοχείων. Το κρίσιμο ερώτημα στην οικονομική διαχείριση είναι εάν μπορεί η ιστοσελίδα να μετατραπεί σε κανάλι πώλησης έτσι ώστε να χρειάζεται λιγότερο η μεσολάβηση καναλιών από τρίτους.

Πριν φτάσουμε να απαντήσουμε το παραπάνω ερώτημα, θα λέγαμε πως προϋπόθεση όλων είναι η εύχρηστη περιήγηση του λειτουργικού περιβάλλοντος της ιστοσελίδας, στοιχείο που την καθιστά αδιαπραγμάτευτη. Η οπτικοποιημένη πληροφορία και η διαδικτυακή εικόνα αποτελεί την κύρια είσοδο της ψηφιακής έκδοσης του ξενοδοχείου. Τα στοιχεία που θα επιλέξει ο ξενοδόχος να συμπεριλάβει αυτοκαθορίζει το Στρατηγικό Μάρκετινγκ που ακολουθεί. Το πόσο εύκολα όμως μπορεί ο επισκέπτης να γίνει πελάτης μπορεί να απαντηθεί μέσω του Μάρκετινγκ περιεχομένου.

<Συστατικά για τη σύνθεση ιστοσελίδας>

Ένα καλά δομημένο website εξωτερικεύει το προφίλ της ξενοδοχειακής μονάδας, γίνεται καθρέπτης της επωνυμίας, δοκιμάζει το πρεστίζ και όχι μόνο. Εφόσον διαθέτει αποτελεσματικό design, ακριβείς πληροφορίες, αξιόπιστο υλικό, τεχνολογία αιχμής, τότε το ίδιο γίνεται πωλητής και επιλέγει το κοινό του. Κατά κύριο λόγο, το βασικό συστατικό ενός site είναι το περιεχόμενο.

 Ο μινιμαλισμός στην ποιότητα του περιεχομένου και το ύφος αποτελούν κρίσιμα στοιχεία προς την επίτευξη των οικονομικών στόχων αλλά καθοριστικός, ίσως και ρυθμιστικός παράγοντας, είναι το budget.

Στην περίπτωση της επιλογής Μάρκετινγκ Περιεχομένου θα αναρωτηθεί κάποιος πως πρέπει θα είναι το περιεχόμενο μιας αξιόπιστης ιστοσελίδας ώστε να γίνει αυτομάτως κανάλι πώλησης. Η διαχείριση των online κρατήσεων μπορούν να επιφέρουν αύξηση των εσόδων και κερδών ενώ εξίσου χρήσιμη πλέον είναι και η άμεση επικοινωνία με τους υποψήφιους πελάτες. Μια απάντηση μπορεί να είναι:

Less is more.

Το περιεχόμενο οφείλει να είναι ελκυστικό και η περιήγηση ευχάριστη και απλή. Χωρίς υπερβολές και εντυπωσιασμούς, ούτε να στερείται όμως απαραίτητων στοιχείων-αντικειμένων. Η αρχιτεκτονική δομή του απορρέει από το αξιοσημείωτο περιεχόμενο, τις αυθεντικές εικόνες, τα απαραίτητα key-words, επιπλέον του πλήθους των σύγχρονων ψηφιοποιημένων εργαλείων Digital Marketing. Πρωτίστως όμως είναι ζήτημα αισθητικής. Η εικόνα γίνεται πωλητής όταν το ωραίο σε κερδίσει. Όπως και στην τέχνη, όταν ένας ωραίος πίνακας είναι κοινά αποδεκτά ωραίος, καθορίζεται αυτομάτως το αντίτιμό του.

<Μπορεί η ιστοσελίδα να αυξήσει τις απευθείας κρατήσεις;>

Τα πλέον αποτελεσματικά εργαλεία στο χώρο του Digital Marketing προς την επίτευξη οικονομικών στόχων που θα προέλθουν από την αύξηση των (απευθείας) κρατήσεων και μπορούν άμεσα και εύκολα να χρησιμοποιηθούν είναι:

το Content,

τα Social Media,

το Email και τα Newsletter,

τα online reviews,

SEO Engines,

Influencers

και Blogs.

Εργαλεία που αν και συγκαταλέγονται στο Inbound Marketing του Direct Marketing και παρότι μπορεί να φαντάζουν «δαπανηρά»,  το αποτελεσματικό κόστος (Cost-effective) είναι μεγαλύτερο, ενώ είναι σύγχρονα και εξατομικευμένα και λιγότερο ενοχλητικά (less intrusive) στον επισκέπτη. Αυτό το καθιστά μακροπρόθεσμα αποτελεσματικότερο.

Πέρα όμως από τα παραπάνω, αναγκαία είναι η μηχανή κράτησης (Hotel Booking Engine) η οποία και αποτελεί την εκ των ουκ άνευ απαίτηση για τη ψηφιακή μορφή του ξενοδοχείου.

Μιλώντας για απευθείας κρατήσεις να αναφέρουμε ότι προηγείται η ύπαρξη SEO ή/και metasearch engines ή/και Otas. Τα εργαλεία του SEO ανήκουν στο Στοχευμένο Μάρκετινγκ και μπορούν να επιφέρουν αύξηση των εσόδων δια μέσου της αύξησης του ranking στις μηχανές αναζήτησης ή και με την σύνδεση στις meta-searching engines (pay-per- click) όπως είναι οι παγκόσμιες πλατφόρμες/πρακτορεία (trip advisor, booking, expedia). Εδώ προτείνεται ένα αξιόπιστο εργαλείο όπως το Online Booking System της Webhotelier .

Ένα καλαίσθητο design της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου, δίχως υπερβολές και χρωματικές αντιθέσεις, ούτε τεράστιο όγκο εικόνων και περιττές υπερ-συνδέσεις. Όταν διαθέτει εύχρηστο πλοηγό και ήπιες μεταβάσεις από σελίδα σε σελίδα χωρίς backlinks, κάθε τι χρήσιμο που προστίθεται είναι αβαντάζ. Όπως για παράδειγμα τα εργαλεία του digital marketing που παρέχουν σύγκριση τιμών από διάφορα κανάλια πώλησης, άμεση πώληση με εξατομικευμένες υπηρεσίες στον υποψήφιο πελάτη, παρέχουν τα ψηφιακά προϊόντα: online check in και Pre check, Price check widget  & Review Monitor, live chat & Box messages.

< Όταν ο επισκέπτης γίνεται πελάτης >

Οι ιστοσελίδες κατασκευάζονται εξ αρχής με συγκεκριμένο περιεχόμενο, στατικό πολλές φορές που δύσκολα αλλάζει, κατάσταση που χρήζει προσωπικής εργασίας όχι μόνο από τον σχεδιαστή αλλά και τον ίδιο τον ξενοδόχο ή κάποιον υπάλληλο. Η λύση σε αυτό μπορεί να είναι η προσθήκη ενός ιστολογίου (blog), το οποίο θα ενημερώνει, όπως ένα ημερολόγιο, καθημερινά, δίνοντας πληροφορίες και ιδέες σχετικές με το ξενοδοχείο, όπως για τις παροχές, την τοποθεσία, για τα διάφορα δρώμενα και εκδηλώσεις στην περιοχή. Το σημαντικότερο είναι ότι αποτελεί ταυτόχρονα κι ένα touchpoint με το κοινό. Η ανανέωση του blog μπορεί να γίνει με κάθε είδος περιεχόμενο:

Κείμενα λέξεων,

Εικόνες με λεζάντες,

Videos, μικρής διάρκειας film,

Podcast, apps,

Εbooks,

Post στο Instagram,

Κανάλι στο Youtube.

Hotel sign in Groningen-Netherlands-Jonathan Davy.jpg

Αυτά θα βοηθήσουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας και κατ’ επέκταση και στον ρυθμό κρατήσεων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί καλό έδαφος και μια άτυπη δέσμευση στον πελάτη να θέλει να «ακολουθεί» το ξενοδοχείο μέχρι να το επισκεφτεί ή και μετά την αναχώρηση.  Οι σχέσεις που χτίζονται μεταξύ των δύο μερών από την ακολουθία των μικρών αλλά σημαντικών στιγμιότυπων τα οποία αποτυπώνονται με επίκαιρο πάντα τρόπο δελεάζουν τον επισκέπτη και παραμένει με προσήλωση στην ιστοσελίδα. Αναζητώντας ενδεχομένως περισσότερες πληροφορίες και «υλικό» για τον προορισμό του να δίνει μεγαλύτερο νόημα στο ταξίδι του και ο περιηγητής να γίνει πελάτης.

Με βάση τα παραπάνω, συνθέσαμε μια λίστα με 11 χρηστικά αντικείμενα που θεωρούμε απαραίτητα να περιέχονται στην αρχιτεκτονική σύνθεση μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας ξενοδοχείου:

ΤΟP 11

Destination [Location/Place/Parking/Map/ Itinerary]
Highlights/Event/Monuments

Οι πελάτες δεν στέκονται πλέον στην πόρτα. Φτάνοντας στην υποδοχή έχουν κάνει ήδη κράτηση. Δεν ξεχνάμε και κάτι άλλο, πως κάθε κενό δωμάτιο είναι μηδενικό έσοδο.

Μπορείτε να συμβουλευτείτε για το πως θα θέλατε την ιστοσελίδα της επιχείρησής σας εδώ

In english please!

The website alone is not enough
The ease of building a website has spread both the business and individual promotion on the World Wide Web (Internet). The web site, once an innovative form of promotion and advertising, today, is primarily a work tool in the field of hospitality and especially in the competitive context of hotels. The crucial question in financial management is whether the website can be turned into a sales channel so that it needs less channel mediation from third parties.
 Before we get to the answer of the above question, we would say that the most important thing is the easy-to-use browsing of the website's operating environment, an element that makes it non-negotiable (take a look at the themes). Visualized information and web image is the main entrance of the digital version of the hotel. The elements that the hotelier will choose to include self-determine the Strategic Marketing that follows. But how easily a visitor can become a customer can be answered through Content Marketing.
Website Design Components
 A well-structured website externalizes the profile of the hotel unit, becomes a mirror of the brand, tests its prestige and more. When it has got effective design, accurate information, reliable material, state-of-the-art technology, then it becomes a seller and chooses its audience. Primarily, the key component of a site is the content.

Μετάβαση στο περιεχόμενο